Veel Pirita pargiteest

Pirita uue rulluisuraja omanäolisus selgub kohe peale esimest ringi. Lillepi pargis sõitmise teeb huvitavaks – vaheldusrikas keskkond. Kui sul on aega rulluiskudel veeredes ka ümbrust nautida, siis igav siin ei hakka.

Ring jääb nelja tee vahele – Pirita, Saare, Kose ja Rummu. Iga lõik on omapärane.

TUUL. Pirita tee ääres on lage ja tuuline. Tuul, teadagi, puhub tavaliselt vastu. See on avalik koht, kõrval teine tee, jalakäijad ja autod. Võid publikule lehvitada, aga hoogu maha võtta ei sobi ju …

TÕUS. Saare tee. Enne tuulevarjulise metsa vahele pääsemist algab tõus, selle lauge ja lühikese raja kohta pikk tõus. Tõusu lõpus selgub, et õnneks ei olegi see nii pikk, kohe on väike laskumine ja metsas pole kõrvaltvaatajaid, saab puhata.

METS. Kose tee ääres on sirgeid lõike ja kurve, palju risu teel, ristumised jalgteedega ja lõpus täiskurv. Metsavaheline tee on tuulevaikne ja vaheldusrikas. Ka teekate on siin vahelduv. Kihuta või naudi looduse ilu, kuidas meeldib.

IKKA METS. Rummu tee ääres on algul lai sirge, kerge tõus, kaks kaevukaant, lühike langus annab hoogu, kohe all ristumine teise teega.

ETTEVAATUST. Tsivilisatsioon. Velotrekk, Pirita Selver. Siit algab rahvarohke lõik, palju inimesi, kes rulluisutamist ei mõista, läheneb kohalik kaubamaja, tasub hoog maha võtta. Peale poodi kiirendades, leiad juba tuttava vastutuule. Ring täis, kaks ja pool kilomeetrit, palun järgmine.

PARKLA. “Pargi ja rulluisuta” eluviisi harrastajatele on raja servas mitu platsi.
1. Parkla Urva bussipeatuses, Kose tee, Maarjamäe.
2. Parkla Spordikeskuse (Velotrekk) vastas, Rummu tee.
3. Selveri parkla on poodlejatele.
4. Pirita teel on 33 parkimiskohta.
5. Mere pool, üle Pirita tee on suurem parkla

VEEBIRADA:

MÄRGID JA REEGLID. Liikluseeskiri ei sätesta mõisteid kergliikluse tee, rulluisutee, sporditee või rulluisurada. Jalgrattatee on ainult jalgratta ja mopeediga liiklemiseks, kõnnitee on jalakäija liiklemiseks ja jalakäija on ka rulluisutaja või rulasõitja.

Siinkirjeldatud Lillepi pargitee on segakasutuses ja ohtralt liiklusmärgistatud tee, kus keerulised reeglid ja segased märgikombinatsioonid, keset kohalike elanike poerada ning koerajalutajate ja pudelikorjajate paradiisi, ei pruugi iseenesest tagada ei liikluskorda ega ohutust. Terveks jäämiseks kasuta kiivrialust selget mõistust.

Advertisements

6 kommentaari

  1. käisid uuesti sõitmas? kas tee oli puhastatud ja mis korras asfalt? ootan huvig laubat.

  2. Sõitsin mõni päev tagasi, oli lapitud, asfaldiring täis, aga sama mudane nagu varem. Loo kirjutasin ammu enne, siin pole aktuaalset. Täna käisid linnaosavanem ja abilinnapea avamise peaproovi tegemas.

  3. Minu hinnangul on tegemist suurepärase algatusega, kuid ainus aga jääbki selle peale, et kas ja mil määral on arvestatud selle tee regulaarse puhtana hoidmisega.
    Teadupärast on kaasaegsete uiskude 100-sed rattad järjest kõvemast (jäigemast) materjalist, mis põhjustab suurematel kiirustel okkalisel/liivasel teel selgelt ohtlikke olukordi.

  4. Leivo, õige jutt. Raja puhastamine on elu küsimus – oli ka siin eelmises loos kirjas, viie peamise soovituse hulgas.

    Risune rada on ohtlik, võib olla valusalt libe nii kõva seguga suurte ratastega kihutades, kui ka pehmete ja väikeste ratastega, vähese kogemusega, aeglaselt sõites.

    Peale selle, et arvutis südant puistata, peaks püüdma asjast hoolivate inimestega, siin on juba kolm olemas :-), koos midagi ära teha.
    1. Koguda raja kasutajate ettepanekud ja viia need raja haldaja ja hooldaja mõistmise ulatusse.
    2. Selgitada raja puhtana hoidmiseks vajalik ning rulluisutajate ja ratturite võimalused selles kaasa aitamiseks.
    3. Suhelda kõigiga, mitte kapselduda. Rulluisutajad, ratturid, elanikud, koerte jooksutajad, alaliidud, linnaosavalitsus, spordikeskus, pargiselts, …

  5. Raja muljed esimeselt võistluselt? … Olid talvised, aga head … Kirjuta, mis sa arvad …

  6. super võistlus. ilm oli ilus (tugev tuul ainus miinus) ja rada minu jaoks vinge (libe tõus välja arvata). et ilus punkt hooajale.

Kommenteerimine on suletud.

%d bloggers like this: