Eakad liikuma

Eakad ja noored, kõigile meeldetuletuseks 2011 novembris kirjutatud Delfi lugu:

Evelin Ilves julgustas Tartu Ülikooli raamatukogus toimunud Eesti Naisüliõpilaste Seltsi juubelikonverentsi “100 aastat – vähe või palju?” paneeldiskussioonis eakaid olema ühiskondlikult aktiivsed ning pöörama samas kõrgendatud tähelepanu igapäevasele liikumisele ja tervislikult toitumisele, mis on kõige kindlam tagatis olla kõrges eas terve.

“Ka mina panin rulluisud 38-aastaselt alla, kuigi seda peeti noorte spordiks. Tegelikult on see ala, millega saab tegeleda kõrge eani,” julgustas Evelin Ilves.

“Rahvusvahelistel rulluisuvõistlustel, kus ma olen osalenud, osaleb palju eakaid inimesi. Ükskord sõitsin kilomeetrite kaupa ühe 80-aastase mehega kõrvuti. Palju on suhtumises kinni – tahtmises uskuda, et me saame oma toitumis- ja liikumisharjumustega eluiga pikendada,” rääkis Ilves konverentsil.

Evelin Ilvese sõnul saavad eakad ühiskonnale palju anda vabatahtliku töö kaudu. “Ühes Šanghai koolis, mida ma külastasin, andsid lastele huviharidusringe ainult vanaemad ja vanaisad,” tõi Evelin Ilves hea näite eakate kaasamisel haridussüsteemi ja laste kasvatamisse.

Olulise teemana tõstatas Evelin Ilves paneeldiskussioonis eakate tervise teema, tema sõnul annavad teaduslikud avastused pidevalt lootust, et me saame ise oma tervise heaks palju ära teha.

“Kui mina käisin ülikoolis, siis räägiti, et lihastoonust ei ole võimalik teatud vanusest alates hoida ning et ajurakud ei uuene. Need on praeguseks leidnud vastupidist tõestust. Ehk siis, kui sa hakkad 60-aastaselt tegema trenni, on võimalik lihastoonust hoida ja see on oluline juba tugeva immuunsüsteemi seisukohalt.”

*** *** ***

vanapaar seeniorid veteranid rulluisud tervis kepikõnd liikuma

Reet Linna näitas Prillitoosi proovikivis kuidas eakatele rulluisutamine sobib. Sportlik eluviis ja liikumine on tervisele kasulik igas eas. Vanemad inimesed, seeniorid, eakad – käsikäes liikuma ja suvel rulluisutama.

Advertisements
%d bloggers like this: