Eesti vajab rulluisutrekki

Tartus sahistatakse, et linnas on uhke kaasava eelarve süsteem ja et rulluisutajad peaks ka nüüd kaasatud saama. Tore reklaam kutsub inimesi hääletama, et kuhu napikest raha jagada. Videoklipis räägivad kunstnik, arhitekt ja fotograaf – sellest mida nemad raha eest teevad.

Samuti võiks ju oma tegemistest rääkida ka mõni tubli rulluisutaja. Aga kuidas pildile pääseda?

Ajakirjanikud või reklaamitegijad valivad tavaliselt rulluisutajate eeskõnelejaks mõne kottpükstes trikirulluisutaja, sest tema vastab üldlevinud rulluisutaja kuvandile. Teisel juhul võiks sõna saada ka liibukates ja kiivriga maratonisõitja või kui päris hästi läheks, kutsutaks rääkima päris tavaline linnakodanik, kes kergliiklusele peenemat asfalti nõuaks.

Kolm varianti – kõrvaltvaataja ja rahajagaja seisukohast – millist kasu võib neist kerkida? Esimesele tüübile on vaja skeitparki, mõned torud ja vineeri, kusagil parklanurgas või vanas laohoones, seda ikka saab. Teisega on veel lihtsam, rulluisumaraton toimib, paariks tunniks paneme Jõgeva maanteel liikluse kinni, okei. Kolmas variant, kergliiklus on omavalitsuse präänik, Tähtvere parki peab ju nagunii kõpitsema ja see toob hääli sisse. Probleem lahendatud.

Aga kuhu jääb rulluisutrekk? Rulluisutrekk tuleb rajada, olgu üks aga korralik. Nii nagu see on Tšehhis, Belgias, Koreas, Kolumbias, USAs ja igal pool maailmas. Rulluisstaadion ei ole lihtsalt asfaldiovaal, see nõuab vastavat (durflex) rajakatet. Rulluisutreki ümber peaks olema ka kurviline nn maanteerada. Kallis või odav, oleneb vaatenurgast. Kindlasti palju-palju odavam kui linnajagu jalgpalliväljakuid.

Rulluisutrekk on Eesti spordile vajalik, sest rulluisutajaid on meil kõvasti rohkem kui enamuse teiste spordialade harrastajaid. Ja rulluisutamine on üle maailma kiirelt arenev spordiala. Kas uus rulluisuareen ehitatakse Tartus või Tallinnas, Audrus või Adaveres – sõltub inimestest.

Kes peab rulluisutamise teema eest seisma? Kujutad ette seda tüüpi? Kes on see rulluisutaja, kes kõnetab inimesi ja kelle sõnum jõuab otsustajateni? Ilmselt oled see SINA.

Eesti vajab rulluisutrekki! Kes hääldab välja?

Renee Hildebrand's Track of Dreams

Pilt: Artist Impression – Renee Hildebrand‘s Track of Dreams

***

Advertisements

2 kommentaari

  1. Rootsis Karlstadi linnas ehitas Skanska ovaali maksumuseks 850000 SEK-i ( vaid ovaali maksumus koos tribüüniga, ilma seinteta). Maa eraldas linn. Eurodes ca 96000€ . Kasutajaid seal vaid ca 10 rullijat.

Kommenteerimine on suletud.

%d bloggers like this: